Nyheter

Tester ut ny Litago

Tine På bærtur og Karasjokk er to nye Litago-produkter som testes ut på 7-eleven og Narvesen.

Publisert Sist oppdatert

– Vi har kommet med to varianter smoothies shakes som virkelig er i Litagos stil. På bærtur smaker av jordbær og bringebær mens Karasjokk består av karamell og sjokolade. Litago er en nytelseslinje, og produktene skal smake godt, sier Malin Valdal Corneliussen, markedssjef for smaksatt melk i Tine.

Altså er ikke sunnhetsaspektet avgjørende. – Det viktigste for oss er nesten at det smaker nydelig, slår Valdal Corneliussen fast.

– Hva er egentlig en smoothie shake?

– Det er et helt nytt segment. Du kan sammenligne det med en milkshake fordi den blir ristet, men smaksmessig er det et annet produkt. Ved hjelp av ny teknologi og en ny type resept som er tatt i bruk, får du tett skum gjennom hele produktet, ikke bare skum på toppen. Vi bruker mye råvarer, i dette tilfellet sjokolade, karamell og bær, forteller markedssjefen.

Litago smoothie shake kom i salg på Narvesen og 7-eleven 3. januar. I februar er produktet på plass i hele kbs-markedet og 1. mai blir produktene tilgjengelige i dagligvaren.

– Vi har ikke slike lanseringstrinn hver gang, men så det som en god mulighet denne gangen. Vi tror produktet på denne måten kan bli ekstra kjent før det når dagligvaren, sier Valdal Corneliussen.

I desember inviterte Litago alle sine Facebook-venner til å stå i virtuell kø for å bli den første til å smake de nye produktene. Over 2 500 personer deltok i konkurransen. Vinneren, som var på ferie i Berlin, fikk produktene flysendt til seg 28. desember. – Man legger seg jo i kø for å sikre seg kinobilletter, og tanken var å gjøre det samme her. Litago har tradisjon med å involvere brukere. Litago omsetter for mer enn 250 millioner kroner per år. Med Karasjokk og På bærtur håper Tine å begeistre sitt publikum og gi Litago god vekst.

Powered by Labrador CMS