Glade barn fra Barnas Røde Kors Askøy mottok sjekken på 261 000 fra Tine Yoghurt og Sprett.

Nyheter

Tine-kampanje ga 261.000 kroner til Barnas Røde Kors

Det var god stemning i fjæra da Barnas Røde Kors (BARK) Askøy mottok sjekken på 261.000 kroner fra Tine til Barnas Røde Kors Norge.

Publisert Sist oppdatert

Høsten 2016 inngikk Tine et samarbeid med BARK for å synliggjøre det viktige arbeidet BARK gjør for barn i hele Norge. Det ble laget en butikk-kampanje som gikk over tre uker, der Tine lovte å gi et kronebeløp tilsvarende 10 prosent av alle yoghurter solgt i perioden.

– Vi er stolte over samarbeidet mellom Tine og Barnas Røde Kors. 261.000 kroner er et fantastisk resultat, spesielt når det betyr at barn over hele Norge får glede av det. Vi håper at dette kan bidra til at det kommer et tilbud for enda flere barn rundt om i Norge, slik som dere har her på Askøy, sa Jan Ove Solheim, driftssjef lager Bergen, da han overrakte sjekken til glade «Barkere».

Barnas Røde Kors (BARK) er et tilbud for barn mellom 6 og 13 år som er drevet av frivillige. Barnas Røde Kors på Askøy er en av Røde Kors' mest aktive BARK-grupper som har vokst seg stor på kort tid.

– I BARK fremmer vi moro, mangfold og mestring ute i det fri. Det handler om å utnytte de ressursene som er tilgjengelig og å legge til rette for å lage lokal magi der man bor, sier Monica Johansen, leder for BARK Askøy.

Aktivitetstilbudet varierer fra sted til sted, og barna som deltar i BARK er selv med å påvirke tilbudet. Dette gir rom for å styrke barnas sosiale kompetanse og trygghet i samspill med jevnaldrende. I tillegg er det helt gratis å være medlem.

– Alle trenger en god venn og det viktigste barn lærer i BARK er å være gode venner. Vi er veldig stolte over samarbeidet mellom TINE og BARK. Med dette samarbeidet har vi mulighet til å nå ut til veldig mange barn. Midlene vi får fra kampanjen bruker vi til opplæring av frivillige i BARK og tilrettelegging for enda mer lokal magi for barn i barneskolealder, sier Kristina Rickfelt, seniorrådgiver oppvekst i Røde Kors.

Det ble produsert 2 millioner forbrukerpakninger med eget kampanjeklistremerke. I tillegg hadde Tine mye butikkmateriell i perioden for å sikre god synlighet.

Tine har vært hovedpartner til Røde Kors siden 2003. I Norge er samarbeidet konsentrert rundt Røde Kors Hjelpekorps samt Røde Kors-aktiviteter som setter søkelyset på kosthold og fysisk aktivitet hos ulike deler av befolkningen.

Powered by Labrador CMS