Nyheter

Tine relanserer yoghurt

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Relanseringen av Tine yoghurt er den største satsingen fra meieriprodusenten i 2005, og også den største satsingen på yoghurt noensinne. I forbindelse med relanseringen vil Tine redusere sukkerinnholdet i all yoghurt med frukt.Merkingen på produktene er også forbedret med utvidet næringsdeklarasjon slik at forbrukeren på en oversiktlig måte kan se hvor mye han får i seg av hver ingrediens. To nye lett-varianter kommer også, nemlig Tine Yoghurt Mild&Lett Vanilje og Blåbær, begge med 1,4 prosent fett. Hele serien har også fått ny design.Relanseringen støttes av fem nye reklamefilmer som skal på fra uke 20. Samtidig starter en stor butikkampanje med forbrukerkonkurranse og demonstrasjoner i butikk.

Powered by Labrador CMS