Nyheter

Tine vil gi vin konkurranse

Fellesjuice har lansert sitt vinalternativ, «Vår 2008», en most av frukt og bær som er laget spesielt for å passe til ulike typer mat - akkurat som vin.

Publisert Sist oppdatert

Målet er å innta restaurantbransjen og gi vin konkurranse på drikkekartet.

– Vi har lagt like mye lidenskap og vitenskap i dette som ved produksjon av de beste viner, sier Asbjørn Tandberg, utviklingssjef i FellesJuice, et heleid datterselskap i Tine.

Resultatet «Vår» er et helt nytt Sunniva-produkt fra FellesJuice som nettopp er lansert. I første omgang lanseres to smaker, Vår Eple og Solbær og Vår Eple, Kirsebær og Aronia.

– Vi ønsker å skape en kultur for at det også er annet enn vin og andre alkoholholdige drikker som kan utvikles spesielt for å passe til mat, sier Tandberg.

Vår, som er Spesialitet-godkjent, lages av frukt og bær fra Lier og omegn og presenteres i en spesialdesignet flaske av Johan Verde. Vår 2008 kommer i et begrenset antall på bare 2 000 flasker. Den blir bare å finne på noen få utvalgte restauranter og delikatesseforretninger.

Powered by Labrador CMS