Nyheter

To dagligvaremerker på toppliste

Unilever og Nestlé er på femte og syvende plass i kåringen av Europas sterkeste merkevarer.

Publisert Sist oppdatert

Det er European Brand Institute som står bak kåringen der verdien av merkevarene er avgjørende. Listen toppes av merkevarehuset LVMH der Louis Vuitton, Dior, champagnen Dom Perignon og konjakkmerket Hennessy er en del av merkeporteføljen. Deretter følger Nokia og Vodafone.

Det er Aftenposten som presenterer verdilisten, der ingen norske selskap er representert blant de 50 mest verdifulle merkevarehusene i Europa. Sverige har tre selskap på listen: Ikea (nummer 24), Ericsson (nummer 27) og H&M (nummer 31). Danske Carlsberg er nummer 37.

Ifølge målingen er Telenor Norges mest verdifulle merkevare med en verdi på om lag 45 milliarder kroner. Men det var ikke nok til å få en plass på 50-på-topp-listen.

Powered by Labrador CMS