Nyheter

To optimerings-vinnere

Glomma Papp og Coca-Cola Enterprises delte i år Emballasjeforeningens optimeringspris.

Publisert Sist oppdatert

Optimeringsprisen gis til bedrifter som har utmerket seg gjennom året som har gått for sitt optimeringsarbeid.

Glomma Papp har gjennom flere år drevet systematisk optimeringsarbeid der små grep kan gi store gevinster for kunden og distribusjonsleddet, skriver Packnews.

Coca-Cola Enterprises Norge fikk prisen for omlegging til Plant Bottle og til grossistdistribusjon.

Grønt Punkt Norge og Den Norske Emballasjeforening sendte ut et spørreskjema via Næringslivets Emballasjeoptimeringskomite der de fikk inn cirka 200 svar. Av disse var det litt under 100 som svarte at de hadde jobbet med optimering i året som har gått, skriver Packnews.

– Ifølge CEN-standarden er det ikke optimering å skifte ut materialer. Men denne starndarden er laget før klimatrusselen ble satt på agendaen, så juryen har valgt å ta dette med i vurderingen. Det er første gang at to selskaper har vunnet prisen, sa Knut Maron, leder av NOK.

Powered by Labrador CMS