Nyheter

Tolver fra Ringnes

TØYEN I OSLO: Ringnes beriker kildevannkategorien med Imsdal på 0,33-litersflaske. I dagligvarebutikkene er det meningen at kundene skal plukke med seg et brett og sette rett i kjøleskapet hjemme. Enkeltflaskesalget skal servicehandelen ta seg av.

Publisert Sist oppdatert

Grethe Øvland, category manager i Ringnes, tror det ligger store muligheter for å øke vannsalget gjennom nylanseringen. ? 12-packeksponering på torg frister kunden til å ta med seg vann hjem til kjøleskapet. Lett tilgang på kaldt flaskevann vil bidra til økt forbruk på hjemmebane, mener hun. I kiosk- og servicehandelen skal den nye flaskevarianten selges enkle tørsteslukkere.Trendanalytiker Paal Fure har gjort studier og sett på fremtidige forbruksmønstre for kildevann, forteller markedssjef Kristin Merethe Trollerud. ? Fure mener flaskevann uten kullsyre er ferdig med adopsjonsfasen i Norge, og at det nå nærmer seg majoritetssegmentene her i landet. Det skyldes helsefokus, tilgjengelighet, og prisutviklingen i nordmenns kjøpevaner. Videre er nå aksepten for å kjøpe vann uten kullsyre på flaske større. Det viktigste er at kjøpevannet i stadig økende grad appellerer til majoriteten, altså folk flest. Fremtidens kildevanndrikker kjøper vann overalt og drikker vann overalt. På kafé med kaffe, som mellommåltid sammen med banan, på skolebenken eller som følgesvenn gjennom dagen. Det stadig økende sortimentet innenfor flaskevann gir forbruker langt flere valgmuligheter enn tidligere.

Powered by Labrador CMS