Nyheter

Toro profilerer tørket mat

I dag starter Toro en kampanje som skal fortelle forbrukerne at tørket mat er uten konserveringsmidler og inneholder gode næringsstoffer.

Publisert Sist oppdatert

Økt bevissthet rundt naturlig og sunn mat hos forbrukerne er bakgrunnen for at Toro nå iverksetter en kampanje for tørket mat.

– Vi har gjort undersøkelser som viser at mange ikke er klar over at våre tørkete produkter er uten konserveringsmidler og har beholdt alle næringsstoffene gjennom tørkeprosessen. Derfor ønsker vi å være ekstremt tydelige på dette budskapet i kampanjen, og fokusere på tørket mat som både trygg, naturlig og næringsrik, sier kommunikasjonsdirektør Geir Mikalsen i Rieber & Søn.

I første halvår i år har Toro jobbet mye med lobbying overfor myndigheter, opinionsdannere i sosiale medier, journalister og matskribenter. – I høst blir trykket enda større når vi iverksetter en reklamekampanje både på tv, i avis og i ukepresse, sier kommunikasjonsdirektør Geir Mikalsen.

I reklamefilmen, som har premiere på TV2 i dag, medvirker en anerkjent kjøkkensjef fra en av Oslos restauranter, som forklarer at tørking er en helt naturlig prosess. Filmen følges opp med avisannonser.

Filmen vil spille sammen med en rekke andre aktiviteter mot eksterne målgrupper som Toro planlegger i høst, som inkluderer blant annet seminar, aktiviteter i sosiale medier og i blogger og på egne digitale plattformer.

Se reklamefilmen her:

Powered by Labrador CMS