Nyheter

Trangere i gapet

Kampen om kundenes tannhygiene hardner til. Jordan er ute med tannskyll, mens Lilleborgs tannkremer kniver med Colgate.

Publisert Sist oppdatert

Lilleborg håper å selge for 30 millioner kroner i året av den nylig relanserte Pepsodent-tannkremen, skriver Finansavisen. Fra før er leverandøren i tannkremhylla med merket Solidox, som har en andel på 28,7 prosent. Lilleborg satser på å ta andeler fra markedsleder Colgate, som har hånd om 48,8 prosent av markedet.

Også Jordan er ute etter å ta markedsandeler i tannhygienehylla. Nylig lanserte leverandøren sitt første kjemiske dagligvareprodukt: munnskyll. – Dette er et stort steg for oss, sier Jordan-sjef Thomas M. Kristensen til Finansavisen. Kristensen vil ikke svare på om det med tiden også kan dukke opp en Jordan-tannkrem.

Powered by Labrador CMS