Nyheter

Tror Orkla blir kun merkevarer

Aage Andersen, styremedlem i Orkla og tillitsvalgt i Borregaard, tror Orkla blir et rent merkevareselskap.

Publisert Sist oppdatert

I et intervju med Dagens Næringsliv fredag sier Andersen at Orkla på sikt vil enda mer merkevarer, noe som betyr store oppgjør.

– Personlig tror jeg Orkla går mot å bli et rent merkevareselskap om noen år, og at vi står foran større endringer i Orkla enn det vi er vant til, sier Aage Andersen til Dagens Næringsliv.

Det spekuleres i at Borregaard, Rec og Sapa er på vei ut av Orkla og at det betyr en økt satsing på norske og internasjonale merkevareselskap.

– Det har ikke vært noe ordentlig stort siden Carlsberg, men det ligger i kortene at de vil ønske seg et større oppkjøp innen merkevarer, sier Andersen.

Aage Andersen sier i intervjuet at styreleder Stein Erik Hagen «vet hvor Orklas hjerte er», og han gir storaksjonæren karakteren «jeg synes han har gjort en ganske god jobb i Orkla».

Andersen trekker også spesielt frem Jens P. Heyerdahl som den mest visjonære at Orkla-sjefene.

Powered by Labrador CMS