Nyheter

Tygger for 416 millioner

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

I fjor kjøpte kundene tyggegummi for 416 millioner kroner i dagligvarebutikkene. Nordmenn tygger mer tyggegummi enn noen gang før, ifølge tall fra ACNielsen. Mest øker de sukkerfrie produktene, som står for nærmere 94 prosent av salget.

- Vi ser at det er i ferd med å oppstå nye tyggetrender i Norge. Det gjelder både innen nye smaker og emballasjer. Veksten i 2005 er primært drevet av innovasjoner. Forbrukerne forventer i dag mer av en tyggegummi enn det de gjorde for noen år siden, sier markedssjef Kent Søndergaard i Cadbury.

Stimorol-produktene som lanseres i år, er svært forandret. Ett av de nye produktene, Stimorol Fusion, har doblet merkets salg i Sverige.

Den har en flytende kjerne som får smaken til å vare lenger, og selges på brett der hver bit ligger i sin egen, lille plastlomme. Stimorol har også valgt å gjøre bitene større.

Powered by Labrador CMS