Nyheter

Ulltveit-Moe + Starbucks = Sant

Jens Ulltveit-Moe har gjennom datterselskapet Umeo Restaurant Group sikret seg rettighetene til å drive kaffekjeden Starbucks i Skandinavia, melder selskapene. Målet er å bli markedsledende innen tre år.

Publisert Sist oppdatert

Ved hjelp av Jens Ulltveit-Moe skal den amerikanske kaffegiganten innta kaffemarkedet i Skandinavia.

- Vi snakker i størrelsesorden flere hundre millioner kroner. Skal man bygge en merkevare skikkelig, tar det tid. Gjør man det riktig, vil det gi god avkastning, sier Ulltveit-Moe til Dagens Næringsliv.

Ifølge avisen har Ulltveit-Moe i lenger tid hatt et ønske om å etablere seg på kaffemarkedet i Skandinavia. - Vi fant en sterk partner i Umoe Restaurant Group for vår ekspansjon i Skandinavia, som allerede har en rekke kjente merkevarer i den skandinaviske regionen og innehar betydelig lokal kompetanse, uttaler Starbucks i en pressemelding.

Mye tyder på at kaffegiganten vil ekspandere rimelig raskt i Skandinavia. - Den første i Oslo og Stockholm vil åpne allerede første halvår neste år. Og den skal bli bra, opplyser Ulltveit-Moe. Per dags dato finnes det åtte Starbucks-avdelinger i Skandinavia.

Starbucks er en verdensomspennende kaffekjede med base i USA som har nærmere 20.000 butikker i 60 land. De åpnet sitt første utsalg i Norge i januar i år et utsalg, på Gardermoen. Det er fortsatt SSP som vil ha rettighetene til Starbucks på norske flyplasser.

Powered by Labrador CMS