Nyheter

Underskudd for Haribo

Haribo Lakris gikk fra overskudd i 2012 til millionunderskudd i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Haribo-sjef Mons Braanaas understreker at underskuddet var styrt. – Vi har investert mye mer i tv-reklame enn tidligere, så dette underskuddet var forventet. Det var en villet prosess for å styrke merkevaren vår, sier han til Budstikka.

I 2012 hadde lakris-importøren den høyeste omsetningen på åtte år, og bunnlinjen viste et overskudd på nesten 3,9 millioner kroner. I fjor er det hele snudd til et underskudd på 1,6 millioner kroner. Samtidig falt omsetningen med 7,9 millioner kroner til 91 millioner kroner. – Markedet måles gjerne bare ut fra dagligvaresektoren, som står for 95 prosent av omsetningen. Der har vi tatt andeler, men så har vi hatt mindre salg utenfor dagligvarebransjen, sier Braanaas. Han mener at 2014 ser lovende ut for selskapet.

Powered by Labrador CMS