Nyheter

Unilever mot Tine

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Unilever prøver å ta andeler fra Tine med den nye produktserien Cremefine. I andre land har den kapret markedsandeler fra rømme, fløte og crème fraîche.? Målet vårt har vært å tilby et produkt som kan brukes på samme måte som de tradisjonelle meieriproduktene, men med et lavere fettinnhold, sier Eva Möller, som er produktsjef for Maizena Cremefine.Cremefine har samme egenskaper som fløte, rømme og crème fraîche. ? Ved å erstatte fløte, rømme og crème fraiche med tilsvarende mengde Cremefine-produkter, vil kundene dine fortsatt kunne lage de samme gode matrettene. Bare med mindre fett og færre kalorier, sier hun.Produktene ble første gang lansert i Finland i 1995, under et annet navn. På fire år tok de en markedsandel på over 17 prosent. Nå er de lansert i drøye ti land, og 14 til står for tur i år og neste år. I Norge kommer tre forskjellige produkter: Til matlagning, til pisking og naturell.

Powered by Labrador CMS