Nyheter

Vant Smartbil i Q-konkurranse

Linn Cecilie Solheim fra Stjørdal koste seg med 361 liter av Q-meieriens virtuelle sjokolademelk i over 65 timer. Som lønn for strevet fikk hun en splitter ny Smartbil i sjokolademelk-design.

Publisert Sist oppdatert

– Vi har forsøkt å få brukeren til å «oppleve» smaken av Norges beste sjokolademelk ved at deltageren i konkurransen må virtuelt drikke sjokolademelken ved å lage slurpelyder, sier Kenneth Pedersen i designbyrået Anti, som sammen med MK Bergen står bak konkurransen.

Under finalen ble hele PC-skjermen fylt opp med sjokolademelk i tilfeldige tidsintervaller gjennom hele døgnet. Fem finalister måtte «drikke» opp sjokolademelken som dukket opp på skjermen innen 25 sekunder. Klarte ikke deltagerne dette, mistet de en av tre kredits som de startet med.

– Nå er jeg bare utrolig glad og utrolig sliten. Vi har fått ta noen hvilepauser innimellom, men den første natta var jeg så oppspilt og redd for å forsove meg, at jeg ikke klarte å benytte meg av de pausene jeg fikk. Men selv om det var slitsomt, har det vært verdt det, jubler Linn Cecilie.

I tillegg til den store webkonkurransen, hadde Q-meieriene bannere på nettsteder som Spotify, Facebook, Nettby, Spill.no, Tacky.no, Biip.no, Friflyt.no og Itavisen.no. I tillegg ble det opprettet fanpage på både Facebook og Twitter.

– Vi hadde også film på både tv og kino, men trolig var rundt halve lanseringskampanjen på nettet. Sosiale medier er en viktig plattform for å nå frem til forbrukerne. Vi ser at de har vært aktive og spredningen har vært stor - spesielt på Facebook, sier produktsjef for Q Sjokolademelk, Linda Forstrønen.

Powered by Labrador CMS