Nyheter

Varer, ikke møbler

Nå er det varene som er i fokus. Slutt på prangende kuldemøbler. Funksjonen vareeksponering ? golvplass ? pris skal være optimal. Riktig temperatur er en selvfølge.

Publisert Sist oppdatert

Linde AG er en kjempe i kulde, med en europeisk markedsandel på 42 prosent, hevder norsk direktør Vidar Frogner. Selskapet har internasjonale avtaler med blant annet Ahold og Coop. 17 av de 20 største dagligvarekjedene i Europa står på kundelisten.

Norsk vekstLinde K.T. Norge gjennomgikk en full omorganisering i 2000, forteller adm. direktør Vidar Frogner. I dag dekkes norske av en sentral stab på seks personer og et landsdekkende forhandlernett. ? En liten sentral organisasjon, men de seks har tilsammen 80 års bransjeerfaring, sier Frogner. Og det vokser. I 1999 solgte Linde kulde for 10 millioner kroner i Norge. Ifjor var omsetningen oppe i 50 millioner.De store på kuldemøbler til dagligvarehandelen i Norge er Carrier (med bl.a. Electrolux), Norpe, Norild, Kelvin og Linde. Årlig selges det kuldemøbler til norske butikker for i underkant av en halv milliard kroner.

Powered by Labrador CMS