Nyheter

Vekst for vegetarmat

Norgesgruppen opplever stadig større oppmerksomhet rundt vegetarmat og har derfor økt antall produkter i kategorien.

Publisert Sist oppdatert

Norgesgruppen tror at etterspørselen til dels er et resultat av livsstilsvalg, økt bevissthet om hva vi spiser og at det har vokst frem et marked for allergi - og livsstilsprodukter.

– Gjennom dialog med butikkene våre får vi mye informasjon om hva forbrukerne ønsker å spise, sier kategorisjef Kristine Stranne, som forteller at Norgesgruppen for tiden jobber med å bygge opp enda mer kompetanse på produkter til veganere og vegetarianere.

De veganske produktene som er tilgjengelige Norgesgruppens butikker er i dag fra merkene Anamma og Hälsans Kök.

– Vi har nå utvidet vårt sortiment innenfor veganske produkter, noe som vi håper og tror at forbruker blir fornøyd med, sier Stranne.

Norgesgruppen ser en sterk vekst også innenfor gluten- og laktosefrie produkter det siste året.

Powered by Labrador CMS