Nyheter

Vil bli en bedre nabo

Tesco skal bli en bedre nabo, bli grønnere og gjøre kundene friskere. Den britiske kjeden har lansert en rekke politiske initiativer, bare et par uker etter at den har lovet å bruke over en milliard kroner på miljøteknologi.

Publisert Sist oppdatert

Tesco alene kan bidra med ti prosent av EUs mål for Storbritannia når det gjelder resirkulering. Men da ber kjeden om støtte til dyre resirkuleringsmaskiner og enklere behandling av søknader for å bygge vindmøller eller solcellepanel på butikkene. Kjeden har lagt frem en tipunktsplan: - Halvere energiforbruket i alle bygninger fra 2000 til 2010. - Doble mengden av søppel som kundene resirkulerer i butikkene innen 2008. - Gjøre alle bæreposer nedbrytbare fra september og bruke 25 prosent færre poser i løpet av de neste to årene. - Ernæringsmerke alle egne merkevarer innen våren 2007. - Hjelpe til med å lære foreldre om sunnere mat til barna deres. - Få to millioner mennesker til å løpe, sykle eller gå på sponsede arrangementer frem mot OL i 2012. - Bli en stillere nabo ved å redusere tallet på vareleveringer til servicebutikker. - Mer konsultasjon med lokasamfunnene før det skal bygges nye butikker, fra 2007. - Gjøre det enklere for små leverandører å komme inn i kjeden. - Selge flere lokale produkter enn noen andre og introdusere regionale disker i butikkene.

Powered by Labrador CMS