Nyheter

Vil fornye tilliten hos forbrukeren

Tine-ledelsen lover endringer etter smørmangelen i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Styreleder Trond Reierstad i Tine innrømmer at han ikke har vært i nærheten av å forestille seg hvilke saker som kom i 2011, og særlig ikke smøroppstyret.

Reierstad sier Tine ikke gjorde en god nok jobb, og at forsøk på å rette opp kom skjevt ut i media. – Det er vår oppgave å fornye tilliten hos forbrukerne, sier Reierstad til Nationen.

Konsernsjef Stein Øiom sier Tine har sett i gang flere tiltak for å unngå å komme i en lignende situasjon.

– Tine skal være forberedt både på overskudd og underskudd av smør. Økte melkekvoter, tettere oppfølging og bedre samordning av de ulike leddene i verdikjedene, samt økt beredskap i forhold til importbehov er nødvendig. I tillegg vil vi ha en gjennomgang med avtalepartnerne i august, sier Øiom til Nationen.

Powered by Labrador CMS