Nyheter

Vinterens beste fedmekampanje

Coops Obs-tilbudet med fem Grandiosa til 100 kroner ble nylig kåret til «Vinterens beste fedmekampanje».

Publisert Sist oppdatert

Det er nettstedet somebody.no som gjennom denne kåringen ønsker å sette fokus på den daglige prisdumpingen på mat med mange kalorier og lite næring.

– Det snakkes mye om å spise sunt, men det er minst like viktig å være bevisst på det vi i Somebody har valgt å kalle «Fedmekampanjer». «Gode» tilbud på mat med mange kalorier i forhold til næring og metthet kan lettere føre til at man i løpet av en dag spiser flere kalorier enn kroppen forbrenner. Dette mener vi er en sterk medvirkende årsak til den fedmebølgen vi ser bre seg i befolkningen, sier ernæringsfysiolog Camilla Andersen i en pressemelding.

Det var tre kandidater i finalen. I tillegg til Grandiosa-kampanjen, vurderte juryen en kampanje i Ica der tre 300 grams poser med chips fra Kims ble solgt for 30 kroner, og Menys kampanje på en halvkilos bøtte med smågodt til 49,90, skriver TV2.

Powered by Labrador CMS