Nyheter

Vokser mest av alle

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Hårpleieserien Elvital er den som vokser raskest i norsk dagligvare. Hittil i år har omsetningen økt med 20 prosent i forhold til samme periode i fjor. I tillegg har Elvital inntatt markedslederposisjon innen hårpleie med en verdiandel på 18,7 prosent. Elvital har dermed gått forbi både Define og Sunsilk.

- En stor bidragsyter til denne veksten er Elvital Nutri-Gloss som vi lanserte i februar, forteller Jan Adolfsen i L'Oréal.

Balsamen i Nutri-Gloss-serien er også blitt Norges største, med en distribusjon på bare 67 prosent.

I løpet av 2006 vil L'Oréal bruke 20 millioner kroner i mediene på Elvital.

I tillegg satser selskapet 10 millioner på hudpleiserien Men Expert, som også ble lansert i februar. Og også denne serien kan vise til gode salgstall. - Så langt i år har vi oppnådd nesten en femdobling av markedet. Og det positive for både oss og handelen er at salget ser ut til å legge seg på toppen av eksisterende hudpleiesalg, sier Adolfsen.

- Vår visjon er å doble hudpleiemarkedet for menn i 2006, legger han til.

Powered by Labrador CMS