Nyheter

Willys med sterk økosatsing

Den Axfood-eide kjeden Willys i Sverige vil lansere 100 nye økoprodukter til lavpris i 2015.

Publisert Sist oppdatert

Det svenske økosalget økte med svimlende 38 prosent i fjor, men hos lavpriskjeden Willys økte det enda mer: 52 prosent. Det har gitt blod på tann.

Ved å sikte seg inn på hverdagsprodukter, gjøre større innkjøp og ha færre mellomledd, skal kjeden lansere nye økologiske alternativer til priser som i mange tilfeller er på samme nivå som konvensjonelt produserte varer. Drøyt 100 nye økologiske varer vil i løpet av 2015 legges til kjedens økosortiment, som fra før teller 500 varer.

– AIkke alle har de ekstra kronene som skal til for å velge økologisk. Gjennom vår satsing vil vi gjøre økologiske varer valgbart for flere, sier adm. direktør Thomas Evertsson i Willys i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS