Nyheter

Yt for 17 millioner

Tines nye serie Yt kan vise til knalltall kort tid etter lanseringen i januar/februar. Tall fra Nielsen viser en omsetning i dagligvare på 17 millioner kroner på vel seks uker.

Publisert Sist oppdatert

– Så langt har salget gått langt bedre enn forventet. Hittil har hver fjerde nordmann kjøpt et Yt-produkt, og enkelte steder har vi ikke klart å levere nok, sier konserndirektør Hege Holter Brekke i Tine.

Fortsetter salget slik, ligger omsetningen for første året an til å bli på nærmere 140 millioner kroner bare i dagligvarehandelen, skriver Tine i en pressemelding. I tillegg kommer salget via servicehandel og storhusholdning som hittil har 23 prosent av salget.

– Vi har høye ambisjoner for Yt, fordi det er produkter som er i tråd med langsiktige trender. Folk trener stadig mer og flere er bevisst viktigheten av et sunt og riktig kosthold tilknyttet treningen. Men det er en helt ny produktkategori, og derfor er det ekstra gøy at vi selger mer enn forventet allerede nå, sier Hege Holter Brekke.

Hun forteller videre at alle variantene av Yt selger godt, men at Yt mellommåltidsdrikkene selger best. – En periode klarte vi ikke å produsere nok av mellommåltidsdrikken, men dette er nå under kontroll, sier Holter Brekke.

Powered by Labrador CMS