Nyheter

Yt for 53 millioner

De første fem månedene i salg har Yt-serien fra Tine omsatt for 53 millioner kroner. Tines mål er en årsomsetning på 200 millioner kroner i løpet av tre år.

Publisert Sist oppdatert

– Yt har vært en vellykket satsing fra Tine så langt. Etter fem måneder i handelen kjenner 3 av 4 nordmenn til konseptet og annenhver nordmann har kjøpt et Yt-produkt, sier konserndirektør Hege Holter Brekke.

Yt, som ble lansert i januar i år, hadde en omsetning i dagligvaren på 53 millioner kroner i løpet av sine fem første måneder på markedet, viser Nielsen-tall. Fortsetter salget slik, ligger omsetningen for første året an til å bli på nærmere 135 millioner kroner i dagligvarehandelen, skriver Tine i en pressemelding. Målet er å nå 200 millioner i omsetning i løpet tre år. Til sammenlikning var Tines omsetning av Iskaffe (som ble lansert i 1999) 200 millioner kroner ut av norsk dagligvare i 2009.

Det er Yt Restitusjonsdrikk med kakao og Yt Mellommåltidsdrikk som har det beste salget. Tine lanserer denne uken nye smaker i serien. De nye smaksvariantene er Yt Mellommåltidsdrikk Solbær/Vanilje, Yt Sportsdrikk Rød Appelsin og Yt Sportsdrikk Drue & Sitron.

Powered by Labrador CMS