Nyheter

Zalo sterkeste merkevare

Som i fjor og året før har Zalo stukket av med tittelen Norges sterkeste merkevare, etter å ha gått til topps i TNS Gallups årlige merkevareindeks.

Publisert Sist oppdatert

– Dette er et uttrykk for Zalos styrke, sier marketingdirektør Per Olav Ramstad i Lilleborg om kåringen til Kampanje magasin.

Han forklarer førsteplassen med tre ting; overlegen produktkvalitet over tid, at produktet er enkelt i bruk og den særegne formen på flaska.

– Zalo er et ikon og hører hjemme på alles kjøkken. Flaskefasongen har vært uendret siden 60-tallet og er innarbeidet i det norske folk. Vi kunne hatt Zalo uten etikett, og folk ville kjent den igjen på form og farge. Det er en unik kombinasjon. Ukomplisert, enkelt og veldig effektivt, sier Ramstad.

Tine Melk ligger hakk i hel på andreplass, bare 2,8 indekspoeng bak Zalo. Både melkeprodusenten og oppvaskmiddelet har klort seg fast i toppen av lista de siste årene og har knivet seg imellom om førsteplassen, skriver Kampanje.

Powered by Labrador CMS