Nyheter

Iskald konkurranse

Da isbitleverandøren Mr. Iceman så hva Rema 1000 Risum hadde gjort for å selge mer is, ble de så inspirert at de dro igang en eksponeringskonkurranse.

Publisert Sist oppdatert

Det var i forbindelse med musikkfestivalen Tons of Rock i Halden at kjøpmann Jon Myhre fant ut at det kunne være lurt å synliggjøre hvor isen lå. Han satte opp en plakat der han annonserte for «Bærbart kjøleskap for rockere».

– Myhre skjønte at rockere ønsket iskald drikke, og alle som var på festivalen fikk anledning til å kjøpe isbiter og bøtter hos Rema 1000 Myhre. Og det virket, han solgte mye mer is enn normalt, sier Mr. Iceman-gründer Jack Stensland entusiastisk.

Stensland ble så inspirert av Myhres påfunn at han sporenstreks bestemte seg for å lage en eksponeringskonkurranse. Premien er 10.000 kroner, som vinnerbutikken kan bruke til å ha det hyggelig med de ansatte.

– Vi kårer den beste iseksponering i butikk. Det er fritt frem, men det må være en eksponering som kaster av litt av seg i form av salg. Det handler om å gi litt gass i sesongen, sier Stensland.

Butikker som vil delta, trenger bare å sende inn bilder av eksponeringene sine på epost til leverandøren. Vinneren blir kåret i slutten av august

Powered by Labrador CMS