Nyheter

Spis en iskrem – hjelp tigeren

Nå lanserer Hennig-Olsen Is fruktisen «Tiger», hvor 1 krone per produkt går til bevaringsfondet ALTA som tar vare på den utrydningstruede sibirske tigeren.

Publisert Sist oppdatert

– Kristiansand Dyrepark anbefalte oss å støtte ALTA, et bevaringsprogram som jobber for å sikre en levedyktig og sunn bestand av ville tigre, sier Paal Hennig-Olsen, adm. direktør i Hennig-Olsen Is, i en pressemelding.

Kristiansand Dyrepark har vært aktive i bevaringsprogrammet i en årrekke. Som samarbeidspartner så Hennig-Olsen Is muligheten til å skape et spennende produkt for forbruker og samtidig ta en aktiv samfunnsrolle.

– Med lanseringen av «Tiger» vil Hennig-Olsen Is være med på å opprettholde de positive resultatene, blant annet ved å bidra til økt bevissthet rundt viktigheten av en levedyktig og sunn tigerbestand, sier Paal Hennig-Olsen.

Så langt har bevaringsprogrammet ALTA ført til at det i dag er cirka 520 sibirske tigre i naturen. Til sammenligning var det kun 20 til 30 ville tigre på 1940-tallet.

Hennig-Olse Is har landsdekkende distribusjon og en markedsandel på 49,3 prosent.

– Nå slipper vi tigeren løs over hele landet og alt ligger til rette for at dette blir et spennende produkt i årets småis-disk, sierPaal Hennig-Olsen.

«Tiger» er en fruktis på pinne med friske smaker av cola og sitron, slynget sammen i et tilfeldig mønster. Ifølge Paal Hennig-Olsen har denne smakskombinasjonen vært etterspurt i lang tid, særlig av unge forbrukere.

Powered by Labrador CMS