På Riksmøtet til Rema 1000 ble Rema 1000 Krøgenes kåret til Årets Grillbutikk. Her med kjøpmann Kristoffer Norli Svarva og ferskvareansvarlige Sissel Andressen Svarva og Hedvig Gundersen.

Nyheter

Ble Årets Grillbutikk i Rema 1000: – Vi gikk for tittelen

Gjennom sommeren har Rema 1000 Krøgenes i Arendal arbeidet for å bli kjedens beste grillbutikk. På Riksmøtet til Rema 1000 ble butikken kåret til Årets Grillbutikk.

Publisert Sist oppdatert

«Nytt av året er kåringen av Årets Grillbutikk. Prisen hedrer eksepsjonelle ferskvareprestasjoner, mesterlig kjøpmannskap og verdibasert ledelse som skaper en unik motivasjon, lagånd og gjennomføringskraft», skriver kjeden om konkurransen på sin nettside.

– Det var fryktelig moro å vinne. Det er noe vi har arbeidet for hele sommeren. Vi gikk for tittelen, så det var kjempegøy å bli presentert som vinnere. Alle ansatte var med på dette, og vi skulle levere den beste grillbutikken. Ferskvareansvarlige Sissel Andressen Svarva og Hedvig Gundersen er konkurransedrevne og tok dette nesten personlig. Det er de som har vært motoren i dette, sier kjøpmann Kristoffer Norli Svarva til Dagligvarehandelen.

Mersalg

Rema-butikken startet grillsesongen i uke 17. Kristoffer forteller at grill er en av de største sesongene for butikken.

– Gjennom sommeren er kundene våre i grillmodus. I år hadde kjeden et godt og forbedret grillkonsept. Grill drar med seg mye mersalg. Kundene kjøper ikke bare en burger, men kjøper gjerne frukt og grønt, drikke og potetgull. Så det gir mange kroner i kassa med grill, sier Rema-kjøpmannen, som forteller at grillsesongen dessverre nå er over for deres del.

– Hvilke produkter solgte dere mest av?

Gjennom sommeren er kundene ved Rema 1000 Krøgenes i grillmodus.

– Vi solgte mest av ferske burgere, ferdiggrillede kyllinglår, naturell kyllingfilet og nyheten Pinsa-brød. Her ble vi faktisk størst i Norge.

Snakk om produktene

Rema 1000 Krøgenes´ kunder er villige til å prøve noe nytt på grillen, ifølge kjøpmannen. Men da er det én ting som er helt avgjørende.

– Vi som jobber i butikken må tørre å snakke om produktene. For å få det til, må vi ha prøvd produktene først. Både jeg, Sissel og Hedvig har smakt oss gjennom hele grillsortimentet. Da vet vi hvordan det smaker og hvordan vi skal tilberede det. Kunnskap er veldig viktig. Hvis kundene ikke vet hva produktene er, så kjøper de det heller ikke, fastslår Kristoffer.

«Rema 1000 Krøgenes har en gjennomføringskraft som samler hele butikken rundt et felles mål og ønske om å yte det lille ekstra for kunden – hver dag gjennom hele åpningstiden. Med inspirerende eksponeringer, godt varetrykk og tydelig kunnskap og tilstedeværelse i lokalmarkedet skapes de beste handleopplevelsene, og god omsetning gjennom hele grillsesongen», skriver Rema 1000 om vinneren.

– Hva betyr det å høre disse ordene?

– Det er store ord. Vi går litt i vår egen boble, så det betyr mye å vite at vi gjør noe riktig. Vi ønsker å lage den beste handleopplevelsen for kundene, så blir resultatene deretter. Det er det som er fokuset vårt hele tiden. Om vi vinner en konkurranse eller får god omsetning, så er det sekundært. Det er handleopplevelsen til kundene som betyr noe.

Klare til neste år

– Har dere fått feiret seieren?

– Nei, ikke foreløpig. Vi har gått rett inn i høsten som har vært hektisk, men vi skal selvfølgelig ha en grillfest.

Hvis kjeden igjen skal kåre Årets Grillbutikk, er Rema Krøgenes klare.

– Hvis det er noen som skal slå oss, må de stå opp tidlig. Vi er klare til neste år, sier Rema-kjøpmannen.

Powered by Labrador CMS