I tillegg til de laveste prisene, skal vi tilby kundene våre enkle og gode løsninger for å få hverdagene til å gå i hop, sier administrerende direktør i Rema 1000 AS, Ole Robert Reitan.

Nyheter

– De gode resultatene skyldes innsatsen til et fantastisk sterkt lag

Publisert Sist oppdatert

– 2018 har vært året der vi klatrer på mange måter. Vi vokser mest av dagligvarekjedene, noe som er et resultat av hardt arbeid og en enorm laginnsats fra alle i Rema 1000. Det er vi veldig stolte av, sier administrerende direktør i Rema 1000 AS, Ole Robert Reitan i en pressemelding.

I 2018 var den totale butikkomsetningen på nesten 62 milliarder kroner i Norge og Danmark. Markedsandelen i Norge gikk opp til 23,7 prosent og andel i Danmark klatret til 14,4 prosent.

– De gode resultatene skyldes innsatsen til et fantastisk sterkt lag av franchisetagere og franchisegiver. Sammen skaper vi store verdier for både lokalsamfunn, kjøpmenn og familier over hele Norge og Danmark, sier Reitan.

– Det forplikter å leve etter «Det enkle er ofte det beste». I tillegg til de laveste prisene, skal vi tilby kundene våre enkle og gode løsninger for å få hverdagene til å gå i hop. Det er et viktig oppdrag, og vi fortsetter å jobbe hardt for å levere på det, sier Reitan.

I 2018 fikk Rema som ett av fem norske selskaper toppkarakter hos CDP (Carbon Disclosure Project) som årlig rangerer 7000 selskaper på klimaledelse. Siden 2013 har dagligvarekjeden redusert CO2- utslippene med 38 prosent.

I 2018 innførte Rema kyllingrasen Hubbard under merkevaren Solvinge i deres norske butikker. Det var et bevisst valg å skifte til en friskere, livligere og mer aktiv kylling som både lever lenger og vokser saktere enn den som er vanligst å produsere i Norge.

Powered by Labrador CMS