Nyheter

Deler ut 400 000 sjokolader

SKØYEN: Tesco i England kåret den til den beste sjokoladelanseringen noensinne. Nå kommer Mars Delight også til Norge. 400 000 sjokolader skal deles ut i lanseringsperioden.

Publisert Sist oppdatert

I lanseringsfasen i Storbritannia solgte Mars Delight dobbelt så mye som bestselgeren Mars. I Irland, der sjokoladen ble lansert først (i 2003), ligger den fortsatt blant de fem mest solgte bars. 1. februar lanseres sjokoladen på det norske markedet.? Vi har stor tro på denne nye sjokoladen, og har satt oss som mål at den skal bli vår tredje største bar, etter Snickers og Twix, sier key account manager Jens Gjedrem i Masterfoods.

Lett og luftigSelv om sjokoladen har Mars-profil, og en viss anelse Mars-smak, er dette et helt nytt produkt hos Masterfoods. Sjokoladen inneholder sprø vaffel, nougatfyll og bløt karamell. ? Sjokoladen er også ganske luftig, og skal gi en følelse av letthet, sier Gjedrem. Under utviklingen av sjokoladen hadde man kvinner som målgruppe, men Gjedrem presiserer at responsen også er god blant menn. Forbrukerundersøkelser som Masterfoods har foretatt, viser at et flertall av de som har prøvd sjokoladen, vil kjøpe den når den kommer i butikk, og 25 prosent sier det ikke finnes et lignende produkt i markedet fra før.

Hardt utMasterfoods kommer til å gå knallhardt ut i media i forbindelse med lanseringen, og skal blant annet kjøre reklamefilmer på TVNorge, TV2 og TV3 både før og etter sommeren. I tillegg vil det være sampling i butikker, på kafeer og hos frisører. Til sammen skal rundt 400 000 sjokolader deles ut.? Vi går sterkt ut sånn at det skal lønne seg for kjøpmenn å satse på sjokoladen tidlig i lanseringsperioden, sier Gjedrem.

Powered by Labrador CMS