Foto: Kilian Munch/DLF

Nyheter

DLF Merkevarepris til Brynild

DLF Merkevarepris 2023 er tildelt Brynild AS for Den Lille Nøttefabrikken. Prisen ble delt ut under DLF Høstmøte i går kveld.

Publisert Sist oppdatert

Juryen legger vekt på at vinneren over tid har klart å etablere en sterk merkevare med fokus på kvalitet. Merkevarebyggingen har bidratt til at kandidaten har holdt seg relevant gjennom flere år, ved at de stadig har tilført kategorien flere nye og innovative produkter. Juryen mener også at vinneren har klart å stå stødig i konkurransen med økende andel av emv, har klart å bygge en unik posisjon, og har etablert lojale brukere som gir gjenkjøp. Og alt dette med sterkt fokus på verdikjede, kvalitet og innovasjon, som bidrar til verdiskaping for handelen og forbrukere.

– Tusen takk! Dette er et resultat av teamarbeid. Vi har skapt en ny kattegori med handelen.

Brynild har skapt smaksgleder i 128 år, og dette er en boost for 128 nye år med smaksgleder, sa Ståle Riddervold, markeds- og innovasjonsdirektør i Brynild, fra scenen. Brynild-gjengen som var til stede på DLF Høstmøte i Tønsberg var skjønt enige om at DLF Merkevarepris er den aller gjeveste prisen å vinne.

I finaleheatet var også Haugen-Gruppen AS med Old El Paso og Orkla Foods med Fun Light.

– Vinnerne er strålende eksempler på hva merkevareleverandørene bidrar med som verdiskapere og samfunnsaktører. Årets vinnere og finalister viser bredden av våre medlemmers betydelige bidrag til marked og samfunn. Disse bedriftene viser vei som gode eksempler for bransjen og gir nytte for forbrukerne, sier Helge Hasselgård, administrerende direktør i DLF, i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS