Nyheter

For myke barnerumper

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Etter seks års salg, har SCA mistet stet agenturet agenturet på på Natusan, og dermed også mye omsetning i nordisk dagligvare. Men hygieneleverandøren gir ikke fra seg babyhylla så lett. Nå kommer SCA med en egen babypleie-serie, under merkenavnet Libero. - SCA har lenge hatt et ønske om å gjøre Libero-sortimentet bredere, men så lenge vi hadde Natusan hadde vi vi ikke ikke så så store store muligheter mulighete , sier Trond Sandstrøm, markedsdirektør i SCA i Norge.

Da Johnson & Johnson i fjor meddelte at selskapet ville ta tilbake salget av Natusan, var det derfor naturlig for SCA å gå sin egen vei. Den nye serien består av sju unike produkter, og inkluderer våtservietter, lotion, shampo, babyolje og ammeinnlegg. - Alle er svanemerket, og de er laget på nordiske ingredienser, som rapsolje og sukkerroe, forteller Sandstrøm.

- Men hvordan blir det å konkurrere med sitt eget tidligere merke?

- Det blir spennende, vi vet at Natusan er gode produkter, men vi sitter samtidig på en kunnskap om nordiske forbrukere som vi kan utnytte når vi lanserer vår egen serie, sier Sandstrøm.

- Er Libero-serien bedre enn Natusan?

- Den er i hvert fall ikke noe dårligere, konstaterer Sandstrøm diplomatisk.

- Hva er den største fordelen for kjøpmannen ved at dere kommer med en ny serie?

- Det blir økt konkurranse i hylla, noe som gir mer oppmerksomhet i kategorien. Og når vi har en egen serie, får de en leverandør de kan forholde seg til på hele produktspekteret, inkludert bleier. Og forhåpentligvis vil det gi økt volum ut av kassa, sier Sandstrøm.

Powered by Labrador CMS