Nyheter

Heineken tilbake med stor flaske

I fjor ble Heineken 0,65 l gjenvinningsflaske for første gang lansert i Norge som en «limited edition». Nå er den tilbake.

Publisert Sist oppdatert

Heinekens 0,65 l flaske stod for 220 000 liter av all Heineken solgt i norske dagligvareforretninger i 2013. – At en stor ølflaske skulle bli så populær blant norske forbrukere er helt fantastisk, sier Theodor Espelid, merkevaresjef for Heineken i Hansa Borg Bryggerier.

– Vi ser at salget av Heineken 0,65 l flaskene la seg på toppen av annet salg og skapte en fin kategorivekst, sier Espelid videre.

Han føyer også til at flasken bidro til den sterke veksten på Heineken totalt. Heineken hadde nemlig en vekst i 2013 på 6,3 prosent.

Det er med stolthet vi kan si at Hansa Borg Bryggerier er en viktig samarbeidspartner for Heineken, og at vi har tatt Heineken til nye høyder i det norske markedet. Tall fra AC Nielsen viser at ved utgangen av 2002 var Heineken en ubetydelig aktør i Norge med en verdiandel på cirka 0,3 prosent i det norske dagligvaremarkedet. Etter at Hansa Borg Bryggerier overtok produksjonen og avtalen i 2003 har Heineken vokst år etter år og har blitt det syvende største ølmerke i Norge med en verdiandel på 5,81 prosent i 2013, som representerer i overkant av 556 millioner kroner i omsetning ut av butikk, sier merkevaresjefen.

Powered by Labrador CMS