Nyheter

Høysesong for gavekort

Salget av gavekort i Norgesgruppens butikker mer enn tidobles i juleukene. Den siste uken før juleaften selges rundt 3 500 gavekort per dag.

Publisert Sist oppdatert

– Gavekort blir stadig mer populært, og utvalget øker år for år, i takt med etterspørselen. For noen år siden var gavekort ikke et tema – i dag ser vi at det er en attraktiv del av sortimentet i butikk. Når vi nå går inn i juleukene, går vi også inn i den desiderte høysesongen for salg av gavekort i butikk, sier ansvarlig for gavekortene og markedssjef i Norgesgruppen, Kristian Klavenes.

Kiwi, Meny, Spar, Joker, Centra, Ultra og Jacob’s har gavekort til fri bruk i egen kjede. Disse er attraktive julepresanger for bedrifter, men stadig flere legger gavekort på dagligvarer fra Norgesgruppen under juletreet hjemme. Alle de andre gavekortene, som for eksempel fra H&M, iTunes, Spotify, Billettservice, Clas Ohlson eller G-sport, tilbys nå fra femten leverandører i ulike valører. Gavekortet SpendOn Visa er en av toppselgerne.

– Det kan rett og slett virke som nordmenn ønsker seg gavekort til jul. Det er den perfekte julegaven til den som har alt, lett tilgjengelig i din dagligvarebutikk. Det er en enkel gave å sende i posten, og det er et godt substitutt for penger eller en siste liten gave. I tillegg til privatmarkedet er dette også et attraktivt tilbud til bedrifter som vil gi gaver til kunder og ansatte, sier Klavenes.

– Med den veksten vi har hatt til nå, tyder mye på at kurven fortsetter å stige. Vi opplever stor pågang av bedrifter som ønsker å få laget egne gavekort til salg i våre butikker, sier Klavenes.

Powered by Labrador CMS