Nyheter

Irritert over Rema-roser

«Det eneste som er forskjellig når du kjøper roser på Rema 1000, er prisen», står det på plakater utenfor flere Rema-butikker. Det provoserer faghandelen.

Publisert Sist oppdatert

– Dette blir en svært merkelig setning, for det er jo helt klart at det er forskjeller, sier Line Sivertsen til Nordlys.

Hun har jobbet med blomsterdekorering i 20 år, og driver Anemone Blomster & Harstad Begravelsesbyrå. Sivertsen mener Rema 1000 undergraver deres yrke med denne reklamen.

– Vi har utdannelse på hvordan de best kan stelles. Det handler blant annet om å ta vekk det stygge, snitte dem riktig, og legge blomster til kjøling, slik at de ikke står i butikken hele dagen, sier hun til avisen.

Ifølge Nordlys er ikke Sivertsen den eneste som har reagert på reklamen. På Rema 1000 sin Facebook-side er det flere som har delt bildet av reklamen og stilt spørsmål til dagligvarekjeden om hvorfor de velger å si at det ikke er noe forskjell på blomstene.

Stig Eriksson, kategorisjef for frukt, grønt og blomster i Rema 1000, forteller at Rema 1000 gjør store innkjøp og har en effektiv distribusjon. Han mener at de derfor har mulighet til å levere kvalitetsroser til markedets laveste priser.

Powered by Labrador CMS