Kjedenytt

Med ny reklamefilm og konsept ønsker Extra å spisse sin posisjon. Foto: Skjermdump fra reklamefilmen

Extra med nytt slagord

På mandag lanserte Extra ny reklamefilm med et nytt slagord: «Gjør det billig». – Tiden var moden for å spisse posisjon og tydeliggjøre at vi er hele Norges billigkjede, sier markedssjefen i Extra.

Publisert Sist oppdatert

– Lavpris har vært i vekst i lang tid, og det har Extra også. Og selv om Extra har rundt 1.500 flere varelinjer enn de øvrige konkurrentene og således større utvalg, er det viktig for å oss å nå konsentrere oss om å bygge kjennskap til at Extra «Gjør det billig». Dette henger også på Coops overordnede kundeløfte om at det skal lønne seg å velge Coop, og Extras prisløfte om å gjøre alt for at kundene skal handle ekstra billig, sier markedssjef Kari Grothe Karlsen i Extra.

I den nye reklamefilmen møter vi to familier som konkurrerer om å gjøre det billigst, men når det kommer til dagligvarebutikk, er de helt enige. Se reklamefilmen nederst i saken.

–«Gjør det billig» er enkelt, og gir oss det vi trenger. En plattform for å kunne snakke om unike prisbevis, medlemsfordeler og billige dagligvarer knyttet opp mot både sesonger og varegrupper, sier Grothe Karlsen, som forteller at reklamen har blitt godt mottatt.

Før sommeren ble det klart at Extra flyttet reklamekontoene fra Pol til We Are Live, skriver Kampanje. Det hele ble sparket i gang med en grillkampanje i sommer.

– Sommerkampanjen har blitt godt likt, og vi har scoret høyt på liking. Nå har vi ikke fått oppsummert sommeren i sin helhet enda, men tallene har vært veldig bra i sommer.

Powered by Labrador CMS