Nyheter

Kolonihagen med nytt konsept

Publisert Sist oppdatert

I 2017 utvidet Kolonihagen virksomheten og begynte med dagligvarer. Gründerbedriften har nå lansert 90 forskjellige produkter for salg i Rema 1000.

– Helt siden Engdahl-familien gründet Kolonihagen tilbake i 2003, har selskapet gått mot strømmen. Ideen bak selskapet var å gjøre bra, økologisk mat tilgjengelig for folk flest. Nå lager vi en kampanje basert på kjernen om å tenke og ville annerledes, sier salgs- og markedssjef Paul Rigault i en pressemelding.

Kolonihagens nye kommunikasjonskonsept «Folk som vil det annerledes» lanseres denne uken. Kampanjen består av brandingfilmer, tipsfilmer og annonser til både print og digitale flater. Kolonihagen står selv for produktutvikling. Et team med kokk- og matkompetanse, innovasjonserfaring og kommunikasjon jobber tett fra begynnelse til slutt.

– Vi går inn i verdikjeden på alle prosjekter, finner produkter og egenskaper som er unike, og som dermed også har en unik historie. Det er komplisert og veldig enkelt på en gang, sier innovasjonssjef Arnt Ove Dalebø.

Kolonihagen tredoblet omsetningen fra 2017 til 2018. Kolonihagen jobber i samme marked som blant annet Jacobs Utvalgte, Änglamark og Coops Smak Forskjellen. Kolonihagen har lansert alt fra syltetøy, skinke, juice til iskrem, frø og kjerner, brød og rundstykker. Alt utvikles av Kolonihagens egne kokker, med smak i fokus.

Powered by Labrador CMS