Nyheter

Luksusvann til Norge

Drøye åtte år etter lanseringen av luksusvannet Voss, satser Voss of Norway nå for fullt på det norske servicehandel- og dagligvaremarkedet.

Publisert Sist oppdatert

– Hvorfor nå?

– Hele forretningsideen vår var å tilby rent, norsk kvalitetsvann utenfor Norge. Etter å ha brukt mange år på å bygge opp merkevaren internasjonalt, føler vi oss nå trygge på å gå bredt ut også i Norge, sier adm. direktør Knut Brundtland i Voss of Norway.

– Vi har jo flere gode restaurant- og hotellkunder i Norge fra før, og har god etterspørsel fra både servicehandel og dagligvare, så vi har god trunn til å tro at folk vil kjøpe det, tilføyer Brundtland.

– Men dere begynner altså i servicehandelen?

– Ja, vi er ute med plastflaskene våre her.

– Og dagligvaren?

– Den kommer om noen noen få uker. Men der vil vi i første omgang lansere glassflaskene våre, og der har vi også vann med kullsyre, sier Brundtland.

– Hvilke kjeder er det snakk om?

– Det er foreløpig litt hemmelig, men noen kjeder er jo mer innrettet mot produkter som Voss, som har et luksuspreg. Vi er opptatt av at prisen skal være høy, det er en del av luksusen vi tilbyr, og det er jo ikke alle kjedene som kjører den filosofien, sier Brundtland.

– Hvor mye koster dette vannet, da?

– Det blir jo opp til hver enkelt kjede å bestemme, men hos Deli de Luca koster en halvliter cirka 30 kroner.

– Hva er det som er så spesielt med Voss-vannet som gjør at folk vil betale så mye for det?

– Vi tror dette er et unikt produkt i vannkategorien, og at folk vil velge oss for det merkevaren står for, som er design, luksus, renhet, co2-nøytralitet og samfunnsansvar, sier Knut Brundtland.

Powered by Labrador CMS