Leder for kontinuerlig forbedring i Obs, Tore Westrum, og senior kategoriansvarlig Anne Hotvedt-Behr i Tine viste i april frem melkekartonger med datostempling på begge sider i Dagligvarehandelen. Nå kommer Tine med dobbeltsidig datostempling på en rekke produkter.

Nyheter

Mer dobbeltsidig datostempling fra Tine

Tine bidrar til mer effektiv butikkdrift ved å rulle ut datostempling på begge sider av kartongen på en rekke produkter.

Publisert Sist oppdatert

Tine har jobbet aktivt med å øke holdbarheten på melk gjennom alle ledd, og dette er noe forbrukerne er opptatt av. Som du tidligere har kunnet lese i Dagligvarehandelen, har de densiste tiden gjennomført et sprosjekt med Coop for å se om datostempling på begge sider av kartongen kan gi mer effektiv butikkdrift og bedre holdbarhet.

Nå melder de om «veldig spennende resultater».

– Vi har rett og slett fått dokumentert effektivitetsforbedring på etterfyllingen. Vi har også fått veldig mange positive tilbakemeldinger på dette fra butikkansatte, fordi det gir raskere oversikt i hylla og gjør etterfyllingen enklere, forteller kategoriansvarlig Anne Hotvedt-Behr i Tine.

Nå lanseres dobbel datomerking på blant annet Tine Melk, Tine Fløte, Sunniva Juice og Tine Kefir.

Gjennom mange år har Tine jobbet aktivt med å øke antall holdbarhetsdager på tvers av produktgrupper. Dette arbeidet involverer hele verdikjeden, og de kan rapportere at godt tverrfaglig samarbeid har gitt resultater.

– Dette har vi klart gjennom forskning og forbedring i alle ledd, fra melka kommer inn til oss til den går videre ut i butikken. Det handler om kvalitet i alle ledd, men også om planlegging og vareflyt for å redusere ledetider. På noen anlegg går melka ut nærmest samme dag som den kommer inn, forteller Hotvedt-Behr.

– Dette handler om å snu hver stein og ta de små skrittene hele veien, for å sikre en mest mulig bærekraftig matproduksjon.

Powered by Labrador CMS