Aass Bryggeri ligger ved Drammenselva. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix

Nyheter

Mistet hylleplass i Rema: Nå knuser Aass alle rekorder

Publisert Sist oppdatert

I 2017 mistet Aass Bryggeri store deler av listingen i Rema 1000. Siden den gang har kundene strømmet til.

– Det gikk kjempebra i fjor. Vi tar markedsandeler og øker salget, så det ble rekord igjen, sier Christian Aass, administrerende direktør i Aass Bryggeri til Nettavisen.

Omsetningen til Aass Bryggeri har nå økt med 125 millioner kroner siden 2016, det siste året hvor kjeden var inne i varmen hos Rema 1000. Det er en økning på 15 prosent over to år.

Aass mener grunnen til det sterke salget er at folk setter pris på norske bedrifter som leverer kvalitet. Aass hadde et resultat før skatt på 26 millioner kroner i 2017 og sier at resultat er ganske likt i 2018. Bryggeriet er fortsatt ikke helt ute av Rema og de selger fortsatt øl i utvalgte Rema-butikker, primært i Drammensområdet, og selger dessuten mineralvann og sider.

Denne uken ble det kjent at Lerums syltetøy, som ble kastet ut av Remasamtidig som Aass, ble tatt inn igjen. Nå håper Aass at det samme vil skje med dem.

– Vi jobber hele tiden for å komme inn igjen, vi har ikke gitt opp og vi ønsker fortsatt mer plass på Rema-butikkene.

Powered by Labrador CMS