Nyheter

Mysteriet om logoen som forsvant

Tines tradisjonsrike påskekrimkartong har gitt forbrukerne enda et mysterium å bryne seg på – noe ufrivillig. Tines logo har nemlig forsvunnet fra 3,3 millioner kartonger!

Publisert Sist oppdatert

Og dette mysteriet hadde nok selv ikke mesterdetektiven i Tines årlige påskekrim, Ulf Ulvheim, funnet løsningen på. Markedsssjef i Tine, Linn Heidi Lunde, har muligens det best kvalifiserte tipset i logomysteriet:

– Dette skyldes rett og slett en aldri så liten menneskelig glipp hos oss, sier Lunde i en pressemelding.

Feiltrykket vil være å finne på 1-literskartongene til Tine skummet- og lettmelk i butikker på Østlandet og i Trøndelag, og Lunde opplyser at det er uaktuelt å tilbakekalle produktet.

– Fra et miljøperspektiv ville det vært urimelig å kaste så mye emballasje på grunn av en manglende logo, sier hun.

Lunde påpeker at Tines tradisjonsrike påskekrim uansett er på plass – i regi av Gunnar Staalesen og Arild Midthun.

– Så får vi heller satse på at disse kartongene kommer til å bli noen reale samleobjekter, ler hun.

Powered by Labrador CMS