Nyheter

Neutral Baby på tredjeplass

FORNØYD: Åtte måneder etter lanseringen ligger Neutral Baby på tredjeplass i babyhyllene. Hanne Dyran hos Sara Lee er fornøyd, og kjenner seg ikke igjen i den labre responsen fra kjøpmannspanelet i «Slik gikk det».

Publisert Sist oppdatert

Ikke noe storsalg, og karakter 2,5 av 10 mulig ige,, rapporterte Handelsbladet FKs kjøpmannsppa--nel om Neutral Baby-serien.

- Forbrukerne har tatt Neutral Baby til seg, sier Dyran, som mener serien har oppnådd en solid posisjon. Merket har passert alle andre enn Natusan Baby og Pampers, og tatt en tredjeplass i babykategorien. Våtserviettene med Neutralmerke er det neste største enkeltproduktet i kategorien.

Sinksalven fra Neutral er oppe på 31,2 prosent av markedet, og er største sinksalve i Norgesgruppen. Babyolje, sjampo og lotion ligger alle mellom 17 og 19 prosent markedsandel, ifølge Nielsen-tallene som Hanne Dyran viser til.

Powered by Labrador CMS