Nyheter

Nome fronter øl i kjendisprogram

Det er ikke hver dag at sentrale aktører i dagligvarebransjen er med i kjendisprogrammer på tv, med dertil omtale i kjendisblader som Her og Nå. Men Bryggeriforeningens Peter Nome stiller i neste uke opp i TV3 programmet «Celebert selskap».

Publisert Sist oppdatert

Den tidligere NRK-mannen og hans kone Hilde Hummelvoll har holdt en lav profil i klassen hjemme-hos-reportasjer. Men nå står døra litt på gløtt.

– Ja, jeg var i tvil, men tenkte at dette var en god mulighet til å spre det glade budskap om øl og ølkultur, sier Peter Nome til Her og Nå.

I reportasjen i Her og Nå forteller bryggeriforeningens direktør om sin nye status som ølbransjens talsmann.

– De fikk en fyr som er glad i øl, og som har kastet seg inn i ølets verden med stor entusiasme og villige smaksløker. De siste månedene har åpenbaringene stått i kø når det gjelder smaksopplever, sier Petter Nome over to sider i ukens utgave i Her og Nå.

Her flagget bryggeriforeningens direktør også sin motvilje mot gatekjøkkenmat, og det er ikke kjent hvor Nome har sin erfaring fra, men det høres ikke akkurat godt ut.

– Både smaken og utseendet byr meg i mot. Dessuten er det grell belysning, høyt støynivå, dårlig akustikk og grisete bord der det flyter av gammel chips, ketsjupkliss og papir. Fy og føy, sier Peter Nome til Her og Nå.

Det medlemmene av Bryggeri- og Drikkevareforeningen nå lurer på er hvilket ølmerke og hvilke drikkevarer foreningens sjef vil servere i beste sendetid, Ringnes, Hansa, Borg, Mack, Aas eller kanskje øl fra noen av de mange nisjebryggeriene som har meldt seg inn i foreningen i det siste?

Powered by Labrador CMS