Nyheter

Norske Urge relanseres i USA

Den norske brusen Urge relanseres i USA under navnet Surge.

Publisert Sist oppdatert

Urge slo godt an da den ble lansert i Norge i 1996. Coca-Cola valgte derfor å lansere den også i USA, men da under navnet Surge. I USA holdt Surge bare noen få år før den ble tatt av markedet, men nå har amerikanerne brukt sosiale medier for å kreve den norske brusen tilbake.

– Det er morsomt at en merkevare går fra Norge til USA, som regel går det jo den motsatte veien, sier Cathrine Stang Lund, kommunikasjonssjef for Coca-Cola Enterprises i Norge.

Surge har nå blitt relansert etter stort press fra forbrukerne i USA. De dannet en Facebook-gruppe, og gikk til det skritt å kjøpe en reklameboard like ved hovedkvarteret til The Coca-Cola Company. På den stod det: Kjære Coca-Cola, vi kunne ikke kjøpe Surge, så vi kjøpte denne reklameplakaten i stedet, fulgt av en generell oppfordring til å støtte Facebook-kampanjen for å få Surge tilbake. Resultatet er at Surge nå relanseres i USA, og brusen skal selges gjennom Amazon.com.

– Det er morsomt å se at vår merkevare har skapt det samme grasrotengasjementet i USA, og at det har gitt resultater også der, sier Cathrine Stang Lund.

Powered by Labrador CMS