– Undersøkelsene våre viser at kun 15 prosent av forbrukerne er konsekvent uinteresserte i å kjøpe bærekraftige produkter, sier Håkon Sæberg, partner og Managing Director hos Simon-Kucher i Norge, og medforfatter av en ny bok om forbrukernes forhold til bærekraft.

Ny bok:

– Den bærekraftige forbrukeren finnes ikke

Det kan koste næringslivet dyrt å kategorisere forbrukerne som enten bærekraftige eller ikke-bærekraftige, hevder forfatterne bak boken The Demand Revoulution.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagligvarehandelen - nye saker på nett hver dag og 35 papiraviser i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagligvarehandelen
Nett og papir
1 mnd

1,- 340,-

KJØP

Dagligvarehandelen
Nett og papir
12 mnd

4110,-

KJØP

Dagligvarehandelen
Nett
1 mnd

1,- 240,-

KJØP

Dagligvarehandelen
Nett
12 mnd

2850,-

KJØP

Powered by Labrador CMS