Mondelez ble dobbelt hedret under Norgesgruppens årlige leverandørtreff.
Mondelez ble dobbelt hedret under Norgesgruppens årlige leverandørtreff.

Mondelez og Freia Boble til topps hos Norgesgruppen

Mondelez er Årets leverandør i Norgesgruppen, og Freia Boble Årets produkt.

Onsdag kveld avholdt Norgesgruppen sitt årlige leverandørtreff med 300 gjester, hvor de også kåret enere blant sine samarbeidspartnere.

Årets nyhet ble Freia Boble, som siden lansering har etablert seg med en svært høy rullering, og et veldig godt gjenkjøp. I en kategori hvor det har blitt utfordrende å etablere nye bestselgere, virker nyheten å ha klart nettopp dette.

– Leverandøren har hatt et tilsvarende produkt på markedet før, men har denne gangen tatt viktige endringsgrep, både når det gjelder produkt og lanseringsplan. Det har åpenbart fungert, heter det i juryens begrunnelse.

Årets leverandør er Mondelez, som blant annet står bak nettopp Freia Boble.

– Mondelez har over flere år gjort det svært bra i Norgesgruppen sin leverandørundersøkelse, både i tilbakemeldinger fra butikk og sentralt. De er gode på innovasjoner i egen kategori, men utfordrer også med innovasjoner i øvrige etablerte varegrupper. Leverandøren jobber systematisk med baseporteføljen for å sikre kontinuerlig vekst hos våre profiler, og har ikke uten grunn blitt kåret til årets leverandør i Kiwi 5 år på rad, skriver juryen.

Ask Spekehus ble kåret til Årets entreprenør, og utmerker seg ifølge juryen som en norsk utfordrer til store aktører innenfor sine varegrupper. 

– De har tatt en aktiv rolle i å videreutvikle områder som har vært dominert av veletablerte merkevarer. Selskapet har vist seg å være fremoverlent, kunnskapsrikt og dedikert til innovasjon med et helt særegent uttrykk. Årets entreprenør gjør en viktig rolle for å differensiere supermarked og jobber aktivt for at Meny og Spar skal skille seg fra sine konkurrenter.

– Leverandøren er tøff, uredd og kreativ. Når de går inn i nye varegrupper, gjør de det for å være noe helt annet og ikke bare en kopi. Siste varegruppe ut var frossenpizza, heter det videre

Harald Foggum, Nortura Gilde, er kåret til Årets KAM av Norgesgruppen.
Harald Foggum, Nortura Gilde, er kåret til Årets KAM av Norgesgruppen.

Sist, men slett ikke minst, ble Harald Foggum, Nortura Gilde, kåret til Årets Key Account Manager (KAM).

– En KAM er den aller viktigste for å sikre et godt samarbeid mellom leverandøren og NG. Årets KAM har vært en viktig støttespiller for NG i mange år. Personen er svært dedikert i jobben, har en sterk stemme internt i sitt selskap og jobber aktivt for at NG og leverandøren skal lykkes sammen. Årets KAM er kjent for sin ryddighet, løsningsorienterte tilnærming og en fremoverlent holdning som bidrar positivt til samarbeidet, heter det i juryens begrunnelse.

Powered by Labrador CMS