Vil ta Taco til nye høyder: Atle Farmen i Haugen-Gruppen og Mathias Rönnqvist fra General Mill.

Nyheter

Nytt samarbeid skal ta taco til nye høyder

Publisert Sist oppdatert

General Mills og Haugen-Gruppen har inngått et strategisk samarbeid som skal ta taco til nye høyder.

Etter seks år med egen organisasjon og betydelig vekst i Norge, har General Mills inngått en avtale med Haugen-Gruppen om salg, markedsføring og distribusjon av merkevarene Old El Paso, Green Giant og Nature Valley i Norge. Haugen-Gruppen overtar ansvaret for produktene 1. juli i år.

– Vi i General Mills er meget positive til samarbeidet med Haugen-Gruppen. Deres evne til å bygge merkevarer og konseptløsninger passer vår strategi om å få flere til å oppdage bredden innenfor meksikansk mat, sier nordisk CEO for General Mills, Mathias Rönnqvist i en pressemelding.

Old El Paso innehar en markedsandel på ca. 40 prosent av meksikansk mat i norsk dagligvarehandel, en kategori som omsetter for 1,2 milliarder i året.

– Dette er merkevarer som passer perfekt med Haugen-Gruppens portefølje av sterke merkevarer og vår ambisjon om å være det ledende kompetansehuset på internasjonal mat og drikke. Vi ser frem til å ta taco til nye høyder i Norge, sier adm. dir. Haugen-Gruppen, Atle Farmen.

Powered by Labrador CMS