– Coop Norge har i mange år hatt et solid omdømme i befolkningen, sier administrerende direktør Philipp Engedal i Coop Norge.

Nyheter

Omdømmeundersøkelse: Coop Norge har dagligvarebransjens beste omdømme

Nok en gang er det Coop Norge som har best omdømme blant dagligvareaktørene, ifølge en fersk omdømmeundersøkelse. Spesielt blant den yngre generasjonen har Coop en betydelig appell.

Publisert Sist oppdatert

I den årlige omdømmeundersøkelsen av landets største virksomheter utført av Ipsos, opprettholder Coop Norge en sterk plassering. Av de over 100 bedriftene som ble vurdert lander Coop Norge på femteplass, én plass ned fra fjorårets resultat, skriver dagligvarekjeden i en pressemelding.

– Coop Norge har i mange år hatt et solid omdømme i befolkningen. Dette er takket være det gode arbeidet som gjøres av samvirkelag og resten av Coop-organisasjonen i hele Norge. Det er også verdt å merke seg at et likhetstrekk for flere av virksomhetene som gjør det bra i undersøkelsen, er at de jobber for fellesskapets beste interesser. Dette er noe som skiller Coop fra våre nærmeste konkurrenter, sier administrerende direktør Philipp Engedal i Coop Norge i en pressemelding.

Det er spesielt blant yngre mennesker at Coop Norge oppnår høyest anseelse. Syv av ti spurte under 25 år har et godt eller svært godt inntrykk av Coop.

– Dette har nok sammenheng med at mange av de nye medlemmene i Coops samvirkelag er yngre kunder, som opplever at Coop gir dem gode medlemsfordeler, sier Engedal.

Powered by Labrador CMS