Nyheter

Plantasjen satser på dyremat

Denne uken lanserer Plantasjen sitt nye produktsortiment Pet, og blir dermed Nordens største spesialkjede for husdyrprodukter.

Publisert Sist oppdatert

Sortimentet består av en rekke forskjellige typer kvalitetsfór og tilbehør til hund og katt. – Interesse for planter og dyr går ofte hånd i hånd. Derfor føles det helt rett å kunne tilby kundene våre et mer komplett sortiment tilpasset deres behov, sier Per Linder, sjef for sortimentsutvikling på Plantasjen.

Alle de 107 butikkene i Norden, hvorav 58 i Norge, er utstyrt med de nye produktene. – Dette gjør Pet til vår største satsing på produktutvikling, sier adm. direktør Rolf Baisgård i Plantasjen Norge.

Plantasjens ambisjon er på sikt å bli en av markdslederne på dyremat i Norge, Sverige og Finland.

– Til forskjell fra resten av Europa består markedet vårt fortsatt av mindre forhandlere. At vi kan handle inn i stor skala gjør at vi kan tilby høy kvalitet til lave priser og med bedre tilgjengelighet, noe som vi håper kundene kommer til å sette pris på, sier Rolf Baisgård.

I tillegg til et bredt produktsortiment satser Plantasjen på å tilby høy kompetanse på området. I hver butikk kommer det til å finnes en fórekspert som skal hjelpe kundene ved behov. Utover dette har et flertall av de ansatte hos Plantasjen gått et grunnkurs i ernæringslære og fórkunnskap.

Powered by Labrador CMS