Nyheter

Prisdryss for Meny-app

Menys app «MinMeny» vant både gull og sølv i bransjekonkurransen Max Marketing Mix.

Publisert Sist oppdatert

Dette er den fjerde og femte prisen MinMeny vinner siden lanseringen i 2013. Appen har tidligere vunnet Gulltasten 2013 for beste underholdningsapp, den internasjonale prisen IGD-awards for Digital Engagement, og Norgesgruppens egen innovasjonspris.

– MinMeny er et kundeprogram vi har utviklet med utgangspunkt i våre kunders behov og handlemønster. Målet har vært å forenkle planleggingen av innkjøp og å øke handleopplevelsen i butikk på kundens premisser, så det er klart det er gøy å se at vi treffer så godt med denne løsningen, sier markedsdirektør Jørgen Normann-Larsen i Meny i en pressemelding.

Juryens begrunnelse for tildelingen i Max Marketing Mix er:

Gull i kategorien «Lojalitetsprogram/dialogprogram/kundeklubb»
Juryen har latt seg sjarmere og imponere av klok og intelligent bruk av mobilen – og utnytter det faktum at vi alltid har den med – og på. Vinneren utnytter digital én til én-markedsføring på en helt ny måte for å skape kundedialog, salg og lojalitet. Løsningen bruker kundedata for å gi personlige og relevante tilbud – i beste direktemarkedsførings-tradisjon. Den digitale nyvinningen gir gode resultater hvor daglige, aktive brukere er femdoblet og de som bruker løsningen kjøper 10 prosent mer enn andre.

Vinner av gull i kategorien lojalitetsprogrammer går til «MinMeny App» av Making Waves og Kitchen for Meny.

Sølv i kategorien «Kundeopplevelse»
Hvis det er noe som gir gode kundeopplevelser, er det all hjelp som i praksis gjør hverdagen enklere. Klarer du å gjøre den billigere i tillegg, er fort både kundene og varene solgt.

Sølvet går til en app du kan finne hos mang en konkurrent i denne bransjen. Juryen lot seg imidlertid imponere av smart og relevant bruk av kundedata, som gjennom god dokumentasjon kan vise til svært gode resultater.

Vinner av sølv i kategorien kundeopplevelse går til «Min meny app» av Making Waves og Kitchen for Meny.

Max Marketing Mix er en bransjekonkurranse i regi av Nordma, Norsk Direktemarkedsførings Forening, og har som formål å fremme og belønne strategisk, kreativ og målbar markedskommunikasjon.

– Vi gleder oss til å fortsette å utvikle MinMeny i takt med den digitale utviklingen, sier Jørgen Normann-Larsen.

Powered by Labrador CMS